Rabu, 19 Februari 2014

PU YEOP


18.02.14

Ceramah PU Yeop yang hamba tengok tadi (Kg Kuak Luar), santai, tidak berprotokol (rasmi), penuh dengan gelak tawa, dan gurau senda. Ditambah pengucapan atau isi-isi, atau intipati beliau dalam loghat Perak. Penampilan beliau yang santai acap kali memukau para penonton terutama kanak-kanak yang sangat 'supporting' (mesra) apabila diajak mengikut rentak dan ucapan beliau. 

Lagi satu ceramah PU Yeop tadi tidak ubah seperti penampilan beliau dalam Mimbar Pencetus Ummah 2013 seolah-olah ada 'chemistry' (kaitan) dengannya. Paling best beliau pandai menarik perhatian 'audient' (penonton), petah berkata-kata, pandai bermain dengan unsur 'humour' atau lawak dan mengaitkannya dengan tajuk yang disampaikan. 

PU Yeop juga berbakat dalam nyanyian dan pandai membuat 'parody' (ubah lagu), iaitu lagu Isabella dan lagu Rozana (Penyanyi asal Amy Search, Peeeewitttt) yang diubah menjadi lirik Rasulullah S.A.W. dan dinyanyikan, tidak penuh cuma beberapa baris lagu saja.

Kesimpulannya, hamba rasa sangat terhibur la dengan ceramah yang disampaikan oleh PU Yeop malam tadi. Anda semua pula bagaimana? Tepuk dada, tanya Iman. Hamba mewakili warga marhaen mengucapkan terima kasih kepada pihak penganjur yang bertungkus-lumus membawa beliau datang ke Pengkalan Hulu ini demi kebaikan ummat dan agama Islam. Semoga di hari atau waktu yang lain akan ada lagi program-program sebegini di mukim kita. Insya Allah!

Sekian daripada HAMBA, 'Unpopular' pengkritik. 

WALAWEH! entri hamba kali ini juga panjang juga ya?, minta maaf la yeop-yeop semua. Kalau rasa best boleh baca, kalau tak best 'scroll' tetikus ke bawah la ye. nyongeng-nyogeng juga moh le kita beghamal :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan