Ahad, 3 Mei 2015

Ingatlah Orang Yang Memberi Jasa

1. Ketika AKU sedang membaca sebuah buku, tiba-tiba AKU terkesan dan terkesima dengan satu ENTRI, lalu AKU mula bermuhasabah dan mula 'refresh' minda. Entri itu berbunyi sedemikian:

2. Justeru, mulalah belajar untuk bertemu manusia. Mulakan dengan insan-insan yang pernah BERBAKTI dalam hidup kita. Tiada salahnya untuk kita kembali melawat ke rumah GURU-GURU yang pernah mengajar kita lalu berterima kasih kepada mereka.

3. Walau jauh manapun kita belajar, walau sedalam manapun pendidikan kita, kita tetap bukan siapa-siapa tanpa seorang insan yang bergelar..."GURU"!
Dan!
kita juga tetap bukan siapa-siapa tanpa seorang insan yang bergelar... "RAKAN"!.

4. Jika terserempak dengan mereka di mana-mana, jangan lari! atau buat-buat tak kenal! Malu? Ego? Tolak ketepi itu semua.

5. Mengapa AKU berkata AKU terkesan dan terkesima dengan entri di atas. Sebabnya AKU pernah melalui detik-detik tersebut dalam kehidupan. Begitu juga dengan rakan-rakan juga kan?

6. Kepada Guru-guruku, Terima kasih atas segala curahan ilmu dan bakti kepadaku selama AKU menjadi anak didikmu.

7. Kepada Rakan-rakanku. Terima kasih menjadi sebahagian dalam hidupku. AKU tidak sempurna seperti yang engkau harapkan, tetapi AKU akan berusaha untuk menjadi yang terbaik dalam hidup engkau. Bimbing dan tegurlah segala kekhilafanku dalam segala tindakan.

Catatan Si Pemalu
23 September 2014
01.34 pagi
Sibu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan