Sabtu, 2 Mei 2015

Old Skool 1989


Dalam tahun ini (2015) empat orang rakan Ex-SKKH 89 telah mendirikan rumah tangga dengan pasangan pilihan masing-masing. Seorang perempuan dan tiga orang lelaki. Memang orang kata bagai pinang di belah dua. Sama padan sama elok. Paling terkesan, kaum lelaki yang sebelum ini hanya membujang telah memecah dominasi kaum perempuan dengan mendirikan rumah tangga tiga orang sekali gus dalam tahun yang sama, 2015. Ahmad Fadlan Elyas Lan, Fen Dy, dan Mohd Shameel Sham. Dan perempuan tunggal Patin.

Tahniah diucapkapkan kepada moha sekalian. Semoga sabar dan tabah dalam mengharungi cabaran dan tribulasi dalam berumah tangga. Semoga bahtera rumah tangga yang dibina kekal hingga jannah serta dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah dan kacak macam Si Pemalu. Semoga ukhwah antara kite terus terjalin dan kekal di dalam sanubari meski telah beristeri, beranak, bercucu, bercicit, berpiut, dan sebagainya.

Semasa anekdot ini ditulis, Si Pemalu masih bujang. Maaf deh, kalau Si Pemalu tak dan nak gi kenuri moha semua. Dan juga mewakili daripada kawan-kawan yang lain pohonan maaf ini. Sekian dulu, tahniah sekali lagi diucapkan dan moga bahagia hidup dengan pasangan masing-masing. Jalankan tanggungjawab suami isteri dengan sebaiknya.

Catatan Si Pemalu
02 Mei 2015
07.27 malam
Bukit Lima, Sibu,
Sarawak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan