Khamis, 12 Januari 2012

Aku Juga Punyai Impian, Punya Cita-cita

Lagu : Impian Anak Jalanan
Kumpulan : Kembara
Kau mampu patahkan sayapku,
Kau mampu tambatkan kedua kakiku,
Tapi kau tak akan dapat,
Mematahkan semangatku untuk hidup.        
Gambar Hiasan

Lampu neon digedung indah,
Hanya pemikat mata yang tergoda,
Tapi aku kan tetap berjalan,
Menuju tujuanku di sana.

Berdendang anak jalanan,
Berdendang dengan rentak kehidupan,
Ku mohon perlindunganmu,
Yang Esa.

Aku dan mereka sama,
Punya hati dan punya cita-cita,
Kota ini tempatku belajar,
Erti hidup.     

Ku tinggalkan kampung halaman,
Ku tinggalkan semua yang tersayang,
Demi masa depan yang cemerlang,
 Semoga aku diberi pedoman.

P/s : Kenapa aku menjadi pelarian di negara sendiri, sedangkan aku lahir, dibesarkan, dan kemungkinan mati di nusa tercinta, Malaysia. Apa salah dan dosaku? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan