Khamis, 12 Januari 2012

Di Mana KEADILAN?

Lagu : Sabar
Penyanyi : P. Ramlee
Beginikah derita hai orang yang sabar,
Dituduh berdusta walaupun bercakap benar,
Namaku dicemar manaku pergi orang tak gemar,
Imanku takkan bertukar dari menipu biar terlantar.

Gambar hiasan
Mengapakah dunia hai penuh tipu daya,
Dosa dan maksiat itulah yang diutama,
Si jujur menjadi mangsa, pandai menipu lekas berharta,
Biarlah aku merana aku tak rela hidup berdusta.

Di mana keadilan yang aku harap-harapkan,
Mengapa kezaliman menjadi balasan,
Yang lemah ditekan, yang berharta jadi sanjungan,
Padamu oh tuhan aku serahkan tetapkan iman.

P/s : Aku masih menunggu pintu KEADILAN dibuka, Allah S.W.T. Maha Kuasa dan Maha Mengetahui. Mungkin pada masa ini, pintu KEKEJAMAN dibuka begitu luas. Tapi aku meminjam kata-kata DSAI, Reformasi-reformasi…dan aku percaya ia akan muncul yang penting bukan sekarang, hanya masa akan menentukannya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan